Ekspert: Gliwice nie mają pomysłu na komunikację

27 marca 2009  Z MIASTA



Prof. Kazimierz Kłosek z Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej bardziej naukowo określa to mianem "polityki niezidentyfikowanej". Dlaczego politykę transportową należy zidentyfikować i jaka powinna ona być? W przededniu urzędowej debaty nad komunikacją publiczną o odpowiedź na te pytania poprosiliśmy eksperta.
Zobacz również:

Referendalny tramwaj nie wyjechał  6 listopada 2009   REFERENDUM  

Tkacz-Janik dementuje  29 września 2009   Z MIASTA  

Kogo wystawią referendyści?  28 września 2009   PULS DNIA  

Wystartuję w wyborach i je wygram  16 września 2009   PULS DNIA  

Referendyści oświadczają  15 września 2009   Z MIASTA  

Referendalny dwugłos  12 września 2009   Z MIASTA  

Referendum 8 listopada  11 września 2009   PULS DNIA  

ZACZĘŁO SIĘ!  11 września 2009   Z MIASTA  

Pytamy gliwiczan: autobus czy tramwaj?  3 września 2009   PULS DNIA  

Ostatnie pożegnanie tramwaju  31 sierpnia 2009   PULS DNIA  

Kolejna lekcja demokracji  4 czerwca 2009   WYDARZENIE  

Autobusy czy tramwaje?  28 maja 2009   PULS DNIA  

Autobus na szynach  27 maja 2009   PULS DNIA  

Wjechał z dzieckiem pod tramwaj  27 maja 2009   Z MIASTA  

Wygrały autobusy  26 maja 2009   Z MIASTA  

Zwycięstwa stanęła  7 maja 2009   Z MIASTA  

Zadecyduje KZK GOP, a nie mieszkańcy  24 kwietnia 2009   Z MIASTA  

Tramwajowa manifestacja  23 kwietnia 2009   PULS DNIA  

Jaka komunikacja...? (3)  21 kwietnia 2009   Z MIASTA  

List do prezydenta ws. tramwajów  21 kwietnia 2009   Z MIASTA  

Jaka komunikacja...? (2)  9 kwietnia 2009   Z MIASTA  

Jaka komunikacja...? (1)  6 kwietnia 2009   Z MIASTA  

Nie stać nas na tramwaje?  3 kwietnia 2009   PULS DNIA  

Będą bronić tramwajów  30 marca 2009   Z MIASTA  

Strasznie trudna sprawa  28 marca 2009   Z MIASTA  

One tego nie przeżyją  22 marca 2009   Z MIASTA  

Tramwaje na rozjeździe  18 marca 2009   Z MIASTA  

Czy tramwaj zniknie?  23 stycznia 2009   PULS DNIA  

ZADAJ PYTANIE... Zygmunt Frankiewicz  15 grudnia 2008   LUDZIE  

Prezydent miasta Zygmunt Frankiewicz mówi o tramwajach...  29 maja 2008   Z MIASTA  


Wasze komentarze:
benek | IP: 79.191.2**| 2009-06-07, 19:19:10
Może zamiast pisać, przygotujmy taczkę wywożąc na
Przeczytałem wszystkie bez wyjątku opinie, i odniosłem wrażenie jakbyśmy tkwili w okresie, której upadek czciliśmy 4 czerwca dwudziestolecie. Proszę Państwa w Gliwicach wszystko biegnie po staremu, ponieważ pseudonaukowcy (przepraszam Pana Profesora Kłoska przy okazji bo to nie do niego) dorwali się tu do władzy, i opanowując do perfekcji wszystko- łacznie z liczeniem głosów podczas wyborów, trzymają sie tej władzy kurczowo, zniechęcając mieszkańców do chodzenia na wybory w ogóle, bo od pewnego czasu wynik wyborczy ma się tu nijak do skreśleń. Znienawidzona wygrywa permanentnie.
benek | IP: 79.191.2**| 2009-06-07, 19:09:51
Nadinterpretacja wyrwanego z kontekstu cytatu.
Chcę Pana poinformować Panie Profesorze, że magistraccy pracownicy z Gliwic i sam Zygmunt Frankiewicz, cytują przy każdej bez wyjątku okazji (można ten cytat było usłyszeć podczas transmisji internetem obrada RM w dniu 04.06.09), że według Pana obszernego otwartego listu kierowanego na ręce Z. Frankiewicza, tramwaj w Gliwicach nie jest ani ekologiczny ani bezpieczny. Oczywiście że my mieszkańcy wiemy z czego to wynika, przed chwilą Pan o tym mówił, że tramwaj zaniedbywano do granic możliwości, ale to nie może być powodem jego eutanazji, tylko dla tego że p. Frankiewicz ma udziały w PKM i możl
Bohdan | IP: 83.230.5**| 2009-04-07, 01:37:15
nowoczesna komunikacja - ekologiczna
Miasto jest zatłoczone samochodami. Kwestie czystosci powietrza w mieści rozwiązuje sie pzrez rozbudowe sieci zbiorowego transportu elektrycznego. Natomiast nie pzredstawiono przez wladze miasta programu (koncepcji), który przewiduje w przyszłości zwiększenie ilości transportu elektrycznego: tramwajów lub innych. Dla czego nie mozna np. zastepowac autobusy trolejbusami? Tak jak to robia w innych miastach : http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724,6241319,Bedzie_wiecej_trolejbusow.html
Vigor | IP: 85.198.2**| 2009-04-04, 03:11:10
CD... Popieram te opcje p Profesorze!
A w Gliwicach jak skończy sie kadencja co niektórym, to szykują sobie układziki w KZK GOP... Łatwo zlikwidować, ale w historii Gliwic zasłyniecie haniebnie. Przy kolejnych wyborach, gdziekolwiek będziecie się starać, nazwiska uzurpatorów ujawnimy.
Vigor | IP: 85.198.2**| 2009-04-04, 03:07:55
Popieram te opcje p Profesorze!
Popieram te opcje p Profesorze! Jaki interes mają władze Gliwic, którym MY mieszkańcy Gliwic podczas wyborów daliśmy \"mandat zaufania\". Widać tu jakieś chorobliwe zatrzeciewienie w dążeniu do Popieram te opcje p Profesorze! Jaki interes mają władze Gliwic, którym MY mieszkańcy Gliwic podczas wyborów daliśmy \"mandat zaufania\". Widać tu jakieś chorobliwe zatrzeciewienie w dążeniu do likwidacji tramwaju. Lyon dostał od UE 80 milonów euro na budowę od zera tramwaju. Lyon dostał od UE 80 milonów euro na budowę od zera tramwaju. A w Gliwicach jak skończy sie kadencja co niektórym, to szykują sob
Członek SLD | IP: 217.153.**| 2009-04-01, 11:01:22
Powiedzmy NIE Prezydentowi i Radzie Miejskiej
Stanowczo sprzeciwiam się likwidacji jedynej lini tramwajowej w Gliwicach i zgadzam się w pełni ze zdaniem przewodniczącego SLD Markiem Widuchem w tej sprawie (pomimo że czasem mam inne zdanie). Zamiast likwidacji powinniśmy mysleć o rozbudowie sieci tramwajowej tzn o modernizacji istniejącej lini, budowie jednej lub dwóch nowych lini tramwajowych oraz wymianie taboru na nowy. Tak się dzieje obecnie w całej Europie. Widocznie obecny Prezydent i Rada Miejska nie rozumieja tego. Miasto nie jest tylko od zarabiania pieniędzy. Miasto ma ułatwiać życie jego mieszkańcom. Tramwaj jest najbardziej eko
| IP: 88.156.9**| 2009-03-31, 19:07:23
Ciąg dalszy
Teraz jednak kiedy będziemy płacić prawie najwięcej w regionie za wodę i ścieki to myślę że cały ten dodatkowy dochód będzie przekazany na rozbudowę linii tramwajowych w Gliwicach co z czasem przyniesie na pewno same korzyści . słuchałem pana Buzka który nie jest absolutnie zorientowany w tym temacie myślę że to nie jest jego specjalizacja.
| IP: 88.156.9**| 2009-03-31, 19:06:37
Ciąg dalszy
Gliwice nigdy nie będą wyzwolone z nadmiaru ruch zatruwającego społeczeństwo jeżeli będą zarządzane przez ludzi kochających tylko siebie swoje spalinowe samochody i inwestorów co narozrabiają i uciekają gdzie indziej, co z tego żę pan prezydent chwali się że zbudował drogi rowerowe jak wcale tak pięknie to nie wygląda skoro niektóre z nich dawno istniały bo rowerzyści sami je wytyczyli a inne służą już jako miejsca parkingowe tak właśnie wygląda ekologia w Gliwicach która to opiera się coraz częściej na zwiększonym obciążeniu społeczeństwa. Teraz jednak kiedy będziemy płacić prawie najwięcej w
| IP: 88.156.9**| 2009-03-31, 19:05:20
Ciąg dalszy
raka nie są tylko palacze papierosów ale też spaliny samochodów a szczególnie autobusów które to spalają ropę w ogromnych ilościach .W tramwajach obecnie jest eksploatowany prawie 30-letni tabor co w wypadku autobusów jest niemożliwe, czasie kiedy wchodziły do eksploatacji obecne tramwaje po ulicach jeździły berety po których już dawno niema śladu . Obecnie stosuje się nowe technologie które uczyniły z tramwajów naprawdę bardzo ładne i ekonomiczne pojazdy dlaczego więc mieszkańcy Gliwic nie mieli by możliwości podróżować takimi wspaniałymi tramwajami jak PESA produkowanymi w Polsce. Gliwice
| IP: 88.156.9**| 2009-03-31, 19:04:16
Ciąg dalszy
społeczne pieniądze zapomina się o gliwiczaninach, wzmożony ruch ciężkich samochodów przez wszystkie lata nie zmalał a wzrósł co za tym idzie właśnie to jest przyczyną odpadania tynków niszczenia nawierzchni dróg a najbardziej zwiększoną zachorowalnością ludzi na różne choroby - to nie tramwaje są przyczyną wielu problemów to tramwaje mogły by rozwiązać wiele problemów gdyby tylko pan prezydent traktował je tak trzeba traktować wszystko co jest dobre dla społeczeństwa domyślamy się że pan prezydent nie jeździ tramwajami bo i po co jeśli ma służbowe pojazdy. A przyczyna raka nie są tylko palac
stary gliwiczanin od urodzenia | IP: 88.156.9**| 2009-03-31, 18:57:10
nie dajmy zniszczyć wszystkiego
Brawo panie profesorze. Chciałbym nadmienić że pan prezydent obecny wiele lat rządzi w Gliwicach i wiele lat zajmuje się zwiększaniem natężenia ruchu samochodów przez centrum Gliwic przykładem tego jest chociażby likwidacja linii tramwajowej jedynki i dwójki zamiast znaleźć inne rozwiązania to kosztem tramwajów poszerzył ulice w samym centrum Gliwic, zwalając wcześniej że to ruch tramwajowy wywołuje drgania podłoża powodujące pękanie budowli – a jest zupełnie inaczej jak już wszyscy wiedzą, przyklaskiwanie inwestorom ułatwianie im komunikacji budowanie im dojazdów za społeczne pieniąd
Jac | IP: 157.158.**| 2009-03-31, 12:30:38
Wywiad, w którym wnioski rozmijają się z treścią
- obciążenie przystanku autobusowego na Placu Krakowskim świadczy o zapotrzebowaniu na transport głównie z Sikornika, a nie z dworca kolejowego (o czym mowa w wywiadzie) albo Wójtowej Wsi (z której jeździ tramwaj) - a tym właśnie już od dawna mówi Moszyński, - powoływanie się tramwaje krakowskie to chyba jakiś kiepski żart - wpuszczenie hałasujących i wywołujących drgania budynków pojazdów w zabytkową tkankę historycznej stolicy Polski (Franciszkańska, Dominikańska i okolice) to przestępstwo, za które ktoś powinien odpowiedzieć przed historią i Narodem, - \"nieco inne uwarunkowania\" jakie d
gliwicjusz | IP: 91.192.3**| 2009-03-30, 16:50:52
zagłębie rury
Świetny przykład. Jednym śladem w wielu miejscach porusza się tramwaj, metro które poza centralnymi częściami miast wychodzi na powierzchnię oraz autobus. Te środki lokomocji tworzą sieć komunikacyjną. W miejscach w których się krzyżują ich trasy możemy się natknąć na perony tak skonstruowane że obsługują i tramwaj i metro i autobus. Kominikacja, głupku, komunikacja.
gliwiczanin | IP: 91.192.3**| 2009-03-30, 14:54:50
stołki i fotele
Pazerne gamonie opanowały stołki a mieszkańcy okopali się w fotelach przed telewizorami. Teraz jesteśmy zdziwieni tym co się wyrabia. Gliwicki sołtys jest cwany dziobie mieszkańców po kawałku i tych którzy próbują sie przeciwstawić ustami rzecznika wyzywa od pieniaczy - \'\'a bo to tylko mieszkańcy kilku kamienic, a to jednej ulicy itd\'\' a reszta, reszta uważa że mnie to nie dotyczy do momentu w którym okazuje się że jednak. Brawo dla pana Profesora głupocie należy się przeciwstawić. Pozostałe milczące \'\'autorytety\'\' bojące się o posadki w różnych miejskich przechowalniach nie są autory
konik | IP: 195.82.1**| 2009-03-30, 14:45:56
telewidzka
telewidzka - hahahaha, widzialas w ogole plany budowy DTS??? po 1> dojdzie ona do nas za pare ladnych lat, wiec nawet jezeli tramwaje moglby jezdzic. po 2> jedne miesjce gdzie trzeba bedzie cos zniszczyc to most nad starym kanalem, raptem 30 m do zdjecia.
turysta | IP: 91.192.3**| 2009-03-30, 14:41:38
Botrop
Jako miasto jesteśmy zaprzyjaźnieni z Botropem (to Zagłębie Rury) proszę popatrzeć jak wygląda tam komunikacja (w ZR). Argumentem nie może być taniość bo tam dochodzili do tego systematycznie przez lata ale wiedzieli w odróżnieniu od gliwickiego magisratu co chcą osiągnąć. Po co związek Metropolitalny i KZK GOP - do przechowywania przegranych w wyborach. Podstawowe zadanie Związku -System Komunikacyjny dla Śąska
gliwiczanin | IP: 91.192.3**| 2009-03-30, 14:38:47
Biedne Gliwice
Biedne gliwice - opinia prezydenta z 29 maja 2008. Na przyzwoitą komunikacje jesteśmy za biedni na Podium dla Ekipy Prezydenta - nie. Za te 300 milionów w tramwajach byłaby skórzana tapicerka no może nie we wszystkich. Magistrat zjada swój ogon a mieszkańcy przeszkadzają. Ochrona srodowiska - elektrownia jest w chwili obecnej obstawiona przez monitoring środowiska, łatwiej i korzystniej jest kontrolować jeden ustrój niż kilkaset małych np w autobusach. Gada głupoty.
kij | IP: 85.14.93**| 2009-03-30, 09:16:51
!
dobrze gada profesorek, ja smigam na rowerku dziennie do pracy bo gdybym miał liczyc na komunikacje autobusowa to dawno by mnie z roboty wywalili za spóźnienia
darek sikornik | IP: 85.198.2**| 2009-03-30, 05:41:43
rower najlepszy
Rowerem śmigam codziennie i jest to najlepszy środek transportu a przez centrum to najszybszy środek lokomocji:)
Andrzej | IP: 77.254.0**| 2009-03-30, 02:28:21
telewidzka
Łatwo takie bzdury napisać ?trudniej jest za nie przeprosić !
telewidzka | IP: 83.30.14**| 2009-03-30, 00:54:36
cd
Aby wybudowac DTS w Gliwicach trzeba zniszczyc ul. Zwyciestwa, a wiec takze tramwaj, ktory ta ulica przejezdza. Prezydent nie moze powiedziec tego wprost, wiec kluczy, ze cena utrzymania tramwaju itd. Mataczy. Tak wiec, na merytoryczna dyskusje i powolywanie sie na Krakow, po prostu szkoda czasu. Nie ma z kim dyskutowac. Np. jesli chodzi o tiry tranzytowe, to przeciez zrobiony zostal caly projekt drogowy, zatwierdzony przez GDDKIA i Policje, wyprowadzajacy ciezki transport na A4. Ale pan Frankiewicz nie chce go zrealizowac, bo wowczas tiry mialyby o 15 km dluzsza trase!
telewidzka | IP: 83.30.14**| 2009-03-30, 00:52:51
Szkoda czasu
Panie profesorze, bardzo ladny wyklad, ale wszyscy wiedza (no, moze wszyscy) jak powinno byc. Nikomu nie trzeba tego tlumaczyc. W Gliwicach nie ma problemow merytorycznych (komunikacja miejska, tiry tranzytowe itd). W Gliwicach problemem jest obecny prezydent, ktoremu nie o miasto chodzi, a o wielkie firmy! O hipermarkety i firmy transportowe. Na merytoryczne szczegoly bedzie czas dopiero po zmianie obecnej ekipy rzadzacej Gliwicami. Likwidacja tramwaju w Gliwicach wynika tylko i wylacznie z budowy DTS przez centrum miasta. Aby wybudowac DTS w Gliwicach trzeba zniszczyc ul. Zwyciestwa, a wiec
asco | IP: 195.82.1**| 2009-03-29, 22:27:01
Geniusz
Ale nasz prezydent Frankiewicz, nasz geniusz wie lepiej. On wie jak zamordować to miasto. Czyni to od lat i ma wprawę!
Robak | IP: 195.140.**| 2009-03-29, 22:19:19
:)
Świetny wywiad. Słuchałem z zainteresowaniem. Fajnie by było gdyby Pan prof. pojawił się na debacie 2 kwietnia.
Andrzej S | IP: 84.205.1**| 2009-03-29, 21:33:34
do krakowa
Może warto by władzom miasta zorganizować wycieczkę do Krakowa, żeby sobie pojeździli tamtejszymi tramwajami i zobaczyli, że się jednak da. Chociaż tak naprawdę to mam wrażenie, że komunikacja specjalnie naszych władz nie interesuje. Mają swoje służbowe parkingi w centrum, a na Politechnikę nie mają potrzeby jeździć.
gliwiczanin | IP: 193.238.**| 2009-03-29, 19:27:48
tramwaj
BRAWO panie profesorze, w całością wypowiedzi się zgadzam. Ale na Boga jak przekonać tych niedouczonych Panów z Urzędu Miasta. Ratujmy Tramwajem to najlepszy środek transportu publicznego.

Dodaj komentarz:
Tytuł:
Treść:
Autor:
Zabezpieczenie antyspamowe
Wpisz wynik:
2 plus 2 =

Jeden komentarz to 500 znaków. Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych komentarzy. Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do usuwania komentarzy niezgodnych z prawem. Prosimy o kulturalne wypowiedzi!

Widzisz błąd na tej stronie? Powiadom nas: redakcja@telewizja.gliwice.pl
 




© 2008-10 itv Gliwicefrodo | arte media | powered by ornet | modyfikacje: pkwiecien.pl | reklama